Carrefour vrea să plece din România – și nu-i de mirare
Carrefour tocmai a anunțat că vânzările în România au scăzut cu 2,5% în T3 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut. Dacă punem la socoteală inflația de 10% și noile magazine deschise, scăderea reală a volumelor vândute este de cel puțin 15%. Practic, românul nu mai cumpără – și nu din lene, ci pentru că guvernul a pus mâna pe portofel prin măsuri de austeritate.
Carrefour, listat la bursă la Paris, confirmă oficial ceea ce toți antreprenorii români simt pe pielea lor: economia intră în recesiune. Și asta în timp ce „masurile” lui Bolojan, cu al lui talent miraculos de a gestiona orașe, contribuie la realitatea dură în care românii plătesc taxe și impozite, dar consumul scade dramatic.
Dacă Carrefour pleacă, să nu ne facem iluzii: nu lasă în urmă niciun vânt de creștere economică, cel mult niște taxe plătite de angajați și puțină hârtie contabilă pentru raportul anual. Obiectivul? Probabil doar să arate acționarilor de la Paris că România e o piață unde austeritatea bate orice speranță de consum.
Morala satirică: dacă guvernul și „masurile” lui Bolojan continuă pe același drum, Carrefour și alți investitori străini vor transforma România într-un loc unde doar taxele cresc, iar magazinele… pleacă.
Comentarii
Trimiteți un comentariu